söndag 27 mars 2011

Virkade äpplen och Vetevärmare för barn och andra med barnasinnet kvar;-) +lite mera smycken av porslin

Har varit nere på våran lilla EDGE-shop och plåtat några grejer.
Här har ni ett gäng virkade äpplen, i lite olika storlek och färg.

Jag hittade virkade äpplen på en Engelsk eller Amerikansk site,kommer inte riktigt ihåg vilket.
Beskrivningen var i allafall på engelska,,,vilket inte spelade så stor roll för mig eftersom jag inte kan "virkiska",definitivt inte på annat språk heller;-)
Jag kollade på bilden och fick inspiration att leka runt lite och improvisera....
...måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet...
Äpplena är klarröda och äppelgröna, inte illgröna som det ser ut på fotot...
Sen är det ett gäng lite större äpplen i lingarn,,,så snygga.
Dom röda och gröna äpplena är virkade i bomullsgarn och är ca:9 cm i diameter
utan hängöglan.

äpplena är så fina att hänga i fönstren ,över vaggan ,göra mobil av eller som jag tycker är så snyggt ,att ha uppängda på vitmålade grenar,yammi !

Dom röda och gröna äpplena kostar 60kr/3 st
lingarnsäpplena kostar 40kr/st eller 100kr/3 st





äpplena i lingarn mäter ca:11 i dimameter utan öglan....man kan även ha äpplena som glasunderlägg om man vill....fast man får ju tänka på att man inte vill ha saft eller kaffestänk på dom;-)


 sen tog jag foton på mina Vetekuddar,Vetevärmare eller vad man nu vill kalla dom,,,jag kallar dom här för GOSINGAR






Vetekuddarna ,Gosevärmarna  är sydda av Vintage och återvunna tyger i bomull.
ansiktet är påsytt av filttyg så att inga lösa delar såsom ögon eller så ska kunna gå att pilla loss .
Kuddarna värms i micron ett par minuter,man får prova sig fram lite med tiden 2-3 minuter brukar vara lagom,men det beror lite på hur hög effekt man har på sin micro.
Det är skönt för små kolikmagar att ha en värmande kudde på den,många tycker även att barnen blir lugnare vid sänggående om dom har en liten värmande vetekompis med sig.
Gosingarna koster 150kr(+frakt om man inte kommer till butiken och handlar,utan vill ha Gosingen hemskickad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar