måndag 14 mars 2011

Porslinssmycken från svenska klassikerporsliner.

Hej på er!
Här kommer ett litet axplock av mina porslinssmycken som jag formar och slipar av några av våra absolut populäraste porsliner genom tiderna!
Alla porslinssmycken kostar 250kr(+frakt om du inte kommer till vår EDGE-butik och handlar) Vid intresse maila mig!!!   mia@dansairad.nu
Lite underbart "Flugsvampsporslin" Från Gefle porslin
Designer var Helmer Ringström
Amanita heter både det blå och det röda porslinet
Örhängen och Ringar
Här är några Armband
Rött,Salix
Blått plommon:Prunus
Blå bär:Skogsbär från Gefle porslin :Berit Ternell
Här är min favoritdesigner:Stig Lindberg ,med ett urval av mina "favvoporsliner"
Vackra som små godisar!
Grönt porslin:Berså   långa och korta örhängen,manschettknappar.
Randigt porslin:Spisa Ribb     Örhängen ochRing
Rödbladigt porslin:Salix       Ring
Blåprickigt porslin:Adam   Hårspänne
Porslin med blå plommon:Prunus  Ringar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar