torsdag 24 mars 2011

Örhängen med annonser från en 50-tals tidning,bokmärken och lucite- blommor

Några virkade äpplen som jag har hängt i en liten kvist,tänkte måla en större gren vit och hänga upp lite äpplen i ,jag kommer att visa fler äpplen i olika färger,,,mycket fint att ha i påskriset.
Jag tycker äpplen funkar året om såklart.
Finns till försäljning med om ni blir sugna....
Upptäckte när jag tittade på kortet att väldans vad allting syns bra när vårsolen tittar fram,,,,,,har tydligen små nosavtryck på fönstret;-)


 

 <><>
<>Coola reklambilder på cirkelkaffe och "baka snabbkakemix"
<><>
<>
Örhängena är "pimpade" POG:s spelbrickor från 80-90-talet
Som jag "klätt" med tidningsannonser,bokmärken och sen lackat i flera lager,så dom är blanka och fina
på varje örhänge har jag satt två små söta lucite-blommor i typiska 50-talsfärger.

Örhängena är 4cm i diameter och  dom tunna nätta creolringarna i sterlingsilver är 2cm i diam.

Örhängena är ultralätta att ha i öronen..

Örhängena kostar 130kr(+ frakt30 kr för den som vill få dom hemskickade)
maila mig på mia@dansairad.nu

Bilder från gamla filmannonser
Reklam för Certina ur,,,,,nog var reklamen snyggare förr allt!





Här kommer ett knippe alldeles nya vårliga örhängen,bara så söta...dock väldigt trixiga att få med på bild.
Örhängena är lackade flera ggr så det blänker om dom när man ska fota dom.







Kommer ni ihåg Grodan Boll och Kalle Stropp,Tomas Funcks gamla klassiker,jag kommer ihåg att det gick på TV när jag var väldigt ung...den här bilden är från en seriestrip från 50-talet(långt innan jag var född;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar