måndag 14 mars 2011

Nya SNYGGVÄSKOR i vintagetyger

Här kommer några alldeles "färska " väskor jag har sytt i tyger från 50-70-talet...
Så bedårande tyger, en väska är sydd i det omåttligt populära tyget POMPEJA
som designades av Märta-Lena Bjärhagen -73 för Borås Cotton...så snyggt,,,jag hade bara en pytteliten bit av det snygga tyget,,,,men jag har glädjande nog lyckats få tag på en bit till, i en annan färgställning....vit botten med härligt rosa/skära blommönster på!!!
Fler POMPEJA-väskor på ingående...
pris:300kr
Jag kommer att lägga ut väskorna i EDGE butiken.
Väskorna är ca:38x32cm.
Dom är fodrade med ett bomullstyg och Vliselin för att bli lite stadigare.
Det är även isytt en rejäl ficka i "gaveln"på insidan av väskan och ett nyckelband,,,mycket praktiskt!
Axelbandet är 80cm långt.

Den här väskan är sydd i ett tyg som liknar Tampellas tyg Apia,men jag är inte säker på att det är "äkta"men från 70-talet är det i.a.f.

Den här väskan är sydd i ett otroligt läckert tidstypiskt tyg från 50-talet,så fina färger och mönster.

Ett galet snyggt tyg med maskrosor och olika grässtrån,,,det är bara att njuta av "SNYGGVÄSKORNA"! Har du inte möjlighet att besöka vår EDGE-butik så går det att maila mig på
mia@dansairad.nu  så går det naturligtvis att skicka mina grejer med posten,men då tillkommer postens fraktavgift!   Tyvärr;-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar