söndag 20 mars 2011

Glasögonsmycken ,örhängen och tygskärp

Här kommer några lite småsuddiga bilder på mina senaste alster.
Några nya halsband av gamla glasögon,bokmärke ,tidningsutklipp,broderier och små luciteblommor
Ja inte lär jag ju få nåt "Hasselbladspris"för mina erbarmligt usla kort,jag kan väl inte skylla allt på kass kamera ,även om jag gärna skulle vilja..
men halsbanden är jättetuffa ..tur det!!

Tidningsurklippen är från våran lokaltidning Arbetarbladet
och dom är från 1955,
Bokmärket med den lilla ekorren är från 40-talet
att broderierna är gamla är det är enda jag vet om dom..



Halsbanden kostar 175kr
kan köpas nere i vår EDGE-butik
eller maila mig på mia@dansairad.nu så fixar vi det,men då tillkommer en fraktavgift(tyvärr) ;-(

Örhängena är ett par upphottade gamla Pogs-spelmarker,ett sorts "loppanspel"som var poppis på 80-talet
jag har klätt framsidan med gamla filmannonser och sedan lackat dom med flera  lager,baksidan har en störtskön tapetbit klädd på sig.
Det är Doris Day och Rickard Widmark som är på bildern.
Skärpet är Recyklat från ett gammalt skärp, som jag tagit spännet från,sen har jag sytt nytt skärp av ett görsnyggt 70-talstyg....

1 kommentar:

  1. eftersom ingen annan har skickat in nån kommentar så lär jag kolla om det funkar att göra ett inlägg,det kanske är lite blyga läsare bara,,,eller så kanske det inte funkar helt enkelt;-)

    SvaraRadera