söndag 3 juni 2012

Ny soffa och ny gungstol

Här hemma har vi gjort om lite i vardagsrummet..ny soffa blev det och fort gick det.

Jag satte ut den gamla på Blocket sent på natten och dan efter så hade vi blivit av med den och den nya stod hemma ihopmonterad och fin..

Naturligtvis så var det flera bedragare som
hörde av sig,,,,,dom mailar och vill att
man ska maila tillbaka på engelska och sen vill dom betala via Pay pal och vill
ha sakerna skickade till england,,,

Ny gungstol blev det med,eller den ser
ny ut, med ett par lager vitfärg ,,det blev så
ljust och fint med vit soffa och gungstol


gammelsoffan chokladbrun och stor som ett rymskepp 3,30m bred!
Nymålad fin svensktillverkad gungstol från 50-talet
den fick jag byta mot ett Berså porslinshalsband,,bra byte tycker jag!
ahhh,,,nysoffan vit och fin,,och "bara" 2.80m bred!
gjorde pappersblommor att dekorera med,,dom var också "plättlätta" att göra
säg till om ni vill ha tutorial så lägger jag ut.
Fick en finpall på Morsdag,liksom äkta shabby chic med färgstänk och autentisk"nötthet"
alldeles förtjusande pall i lagom storlek och underbar ljusturkos färg
blomman fick jag med,,,,bävar för hur länge jag kan håll den vid liv,,,ska göra mitt absolut bästa;-)

2 kommentarer:

  1. Ooh! Snygg soffa, måste komma och provsitta! =)
    Men där vågar man inte sitta och dricka kaffe..

    SvaraRadera
  2. hej mia! tack för din kommentar på min blogg och tack för din fina respons som gjorde min dag! :)

    du undrade om du kan ersätta grädden i rotfruktstårtan med mjölk och det skulle jag inte rekommendera (risken är att "tårtan" blir för lös och rinnig), men du kan ju ta en magrare grädde, t ex en med 4%, 7,5% eller 15%. Du skulle nog i och för sig kunna ta hälften av mängden grädden och andra hälften med en fet mjölksort :)

    önskar dig en fin fortsättning på dagen samt en finfin helg! kram

    SvaraRadera