torsdag 5 maj 2011

Nejdå,jag har inte glömt bort bloggen!

Jag har varit på äventyr i England hela påsken.
Från Hastings till Stoke,,,(vidare till Manchester),wow va kul vi har haft!
Vi har varit på ett Linedance-event i Stoke.

Äventyret började med att det kom engelska vänner och hämtade upp oss på Gatwick flygplats utanför London.
Därefter så åkte vi ner till Hastings längst ner i södra England,tror det låg väldigt nära Frankrike.

Det var full sommar i södra England och VÄLDIGT VACKERT!

Vi har bara varit i lite"sunkigare" delar av England tidigare,så det blev en mycket positiv upplevelse att se Hastings.

Tydligen så utspelades det kända The Battle in Hastings 1066,inte i Hastings utan i Battle....snopet!
Undrar om det är därifrån ordet Battle(strid,slag)kommer ifrån..
 Här kommer lite "blandade vyer"från Hastings








 Här sitter jag,Thomas och vår gode vän Anders och bara har det oförskämt bra,,,

Efter en speed-shoping i Manchester(innan flyget hem)så var vi in på en av våra favvo restauranger.

Old Orleans,ett cajunställe,,,mumsfilibaba,,,kommer ni dit någongång så testa deras
Coconut shrimp,,,worth waiting fore ;-)

Skulle ju ha visat lite bilder på oss som påskkärringar här,men lyckas inte få fram dom bildrna tyvärr.
Det var påsk-tema på lördagskvällens dans,så därför var vi utklädda till "vanliga" påskkärringar och gick runt till alla och bjöd på gotta,jag lovar att ingen av engelsmännen hade någonsin sett en påskkärring;-)

Alla andra var utklädda till Bunnies,utom Joey från Usa,som var utklädd till ägg,,,,mycket uppskattat kan jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar